Lesson 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nina Burgh - WaarBenJij.nu Lesson 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nina Burgh - WaarBenJij.nu

Lesson 1

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

04 September 2013 | Thailand, Bangkok

Dus, lesson 1: Als je bij het populairste streetfood stalletje van de wijk zegt ‘Just give me your best meal’ dan moet je niet raar opkijken als je, wanneer je aan het genieten bent van een uitgebreide noodlesoup, plotseling vrolijk op een volledig intacte kippenklauw inclusief nagel zit te kauwen.

Na wat hotelhopping ben ik gisteren voor het eerst in mijn appartement geweest. Ik begon vrijdag, na een redelijk zware reis, in een hotel vlakbij Khao San Road met drie bedden en een megadouche; niiiice :) In die wijk zitten zo’n beetje alle backpackers geconcentreerd en begint het leven eigenlijk pas na zonsondergang. Toen ik om 1.30 uit mijn raam keek zag ik in het restaurantje waar ik op uitkeek een aantal mensen nog rustig hun curries en pad thais wegsmikkelen.

Op zaterdag kwam Els, mijn Nederlandse collegaatje bij Khiri Travel die al een paar jaar in Bangkok woont, me oppikken bij het hotel en zijn we de wijk gaan verkennen. Oh my, wat een hitte! Beter schaduw zoeken want anders glibberen je voetjes uit je slippers. Vergeten hoe bedrukt het daar voelt dankzij de smog en de luchtvochtigheid.. We hebben wat rondgelopen door de wijk waar geen stoeptegel meer zichtbaar is door de talloze verkoopstalletjes die daar dag en nacht de straten bedekken. Daarna hebben we wat gegeten; jamjamjam mijn eerste echte Thaise curry in Bangkok. Vervolgens zijn de naar de taxiboot gelopen en hebben we onderweg nog een inspiratie-tempeltje bezocht. Met de taxiboot gingen we daarna naar een ander gedeelte van Bangkok waar enorme shoppingmalls te vinden zijn en daar heb ik even een Thaise sim (+66863196263) gescoord. Op dit nummer ben ik voortaan bereikbaar voor texting and calls. Els kwam zaterdag meteen al met het nieuws dat ik donderdag m’n backpack weer in kon pakken want dan gaan we naar een soort conferentie in beautiful PHUKET. Best wel oke begin van m’n baan hier dus..

Op zondag ben ik er overdag nog even solo op uit geweest om andere delen van de wijk te verkennen. Zo ben ik onder andere een tijdje gaan chillen in een groot soort park, kinda like Keizer Karel maar dan huge; very nice, very hot. At night, drinks met Els + boyfriend en een Nederlandse vriend bij een leuke bar in de wijk waar Els woont, wat zich uiteindelijk heeft omgezet in biertjes in een club terug op Khoa San Road met heel veel sextoeristen en dronken Amerikanen. Niet zo snugger dit, de nacht voor je eerste werkdag..

Ik werd op maandag om 7.30 opgehaald en naar mijn werk gebracht waar ik veel te vaak een kopje thee heb gezet die ik vervolgens vergat op te drinken en zo’n tien keer op de wc ben gaan zitten zonder te plassen, alleen maar om te zorgen dat ik actief bleef en mijn ogen open hield achter mijn laptop. Gelukkig heb ik uiteindelijk best nog wat kunnen werken.. Na het werk werd ik opnieuw naar een hotel gebracht, omdat de stroom in het appartement perongeluk nog niet aangesloten was. Dit was de volgende dag gelukkig wel gefixt en toen heb ik dus mijn eerste nachtje daar doorgebracht. Ik zit op de 22e verdieping van een groot appartementencomplex (inclusief zwembed en fitness; betor!). Ik moet straks nog even internet gaan aanvragen en het appartement heeft nog een snufje gezelligheid nodig, maar dat komt uiteindelijk vast goed.

Oja, how could I forget, vanaf volgende week ga ik waarschijnlijk iedere dinsdag meetrainen met een hockeyteam hier: FREAKIN AWESOME whaa. Die vriend van Els + boyfriend heeft me in contact gebracht met een Nederlander die hier een internationaal team is begonnen en gedurende de drie maanden dat ik in Bangkok zit mag ik gewoon aansluiten. Hopen dat ik het een en ander aan spullen kan lenen.. Begin oktober schijnt er zelfs een gigantic toernooi te zijn in Singapore voor alle omliggende landen, maar hier heb ik nog m'n bedenkingen over.

Nu weer verder aan de slag met mijn werk; de voucher die ik gemaakt heb finetunen, een social media campaign opzetten voor een international filmfestival in Laos, maps proberen te vinden voor op de outbound website en een of ander technisch verhaal op de bedrijfsinterne website.. Enough to do dus. Straks mijn bags pakken en morgen in de vroege uurtjes hang ik weer in de lucht op weg naar awesome Phuket!

Sawasdee kah mijn lieve Hollanders!

P.s. Ik kan mijn oor nergens kwijt, vet IRRITANT. (You know who you are).
P.p.s. I FCKING LOVE MANGO. and pineapple. en dragonfruit is ook best wel oke.

  • 04 September 2013 - 13:10

    Ingrid:

    SuperNina!

  • 04 September 2013 - 17:56

    Mr Montana:

    leg m te rusten aan de ritme van het leven. of zal ik je van afstand een knuffel geven ;)... vet begin lees ik zo. kunnen we het uberhaupt werk noemen??

  • 04 September 2013 - 21:52

    Jomy:

    Nienn! Leukk je eerste verhaaltje whihoeee! Geniett ervan! Benieuwd naar lesson 2 ;)

  • 05 September 2013 - 06:56

    Paul:

    Leuke les heb ik nu mogen volgen. Gebeurt niet vaak dat je uitkijkt naar de volgende les. Veel plezier daar.

  • 05 September 2013 - 22:38

    Len:

    Dit klinkt nu al als alles full in control! Hou vol. Op het moment dat ik dit schrijf zit je in Phuket; hopelijk lukt het je daar ook om relaxt te blijven. Als het er niet zo warm was zou ik je adviseren een coltruitje aan te trekken.....Stay cool!

    Grz ook van Dees,
    Len

  • 06 September 2013 - 11:59

    Linde B. :

    Vergeet je niet te strakke onderbroeken voor mij mee te nemen?

  • 06 September 2013 - 12:01

    Willemijn B. :

    De batterij van ik willem is leeg, kan je iets vergelijkbaars voor mij meenemen? Fijjjjjn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nina

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 8656

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Southeast Asia trip

Landen bezocht: