Lesson 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nina Burgh - WaarBenJij.nu Lesson 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nina Burgh - WaarBenJij.nu

Lesson 2

Blijf op de hoogte en volg Nina

13 September 2013 | Thailand, Bangkok

Lesson 2
Als de Thai zeggen dat ze je begrijpen (yesyes), dan heeft dat in de meeste gevallen 0,0 betekenis. Zo bracht vroeg ik de buschauffeur of ie naar de Big C aan deze straat reed (yesyes, same street), belandde ik bij een Big C in een hele andere wijk. Zo bracht de motorbike me naar het ziekenhuis (yes mall yes) in plaats van naar the Mall. Zo belandde ik met de taxi na 20 minuten praktisch aan de overkant van mijn appartement in plaats van op mijn werk (Sir, i said Nwangwongwan Soi 3, not Rattanatibhet Soi 3. Yesyes, Soi 3). En zo heb ik nog veel meer Bahts uitgegeven aan nutteloze en tijdrovende ritjes. Maar ook: don't be suprised als je vraagt naar noodles with marinated beef en je vervolgens een bordje kleverige vis met pinda's en een onverklaarbare bruine saus voorgeschoteld krijgt. Anyway, gewoon opeten want ze begrijpen je toch niet als je zegt dat je dat niet besteld had. At least leer je zo Bangkok echt kennen..

Mijn four-day trip naar Phuket. Op Phuket was voor het board van Khiri een KGF (Khiri Growth Forum) gepland. Super convenient want zo kon ik meteen alle managers van Khiri's andere kantoren (in Laos, Vietnam, Cambodja, Myanmar en another two in Thailand). Een groep van 20 uiteindelijk. Bij aankomst om 09.30 bij het Khiri kantoor van Phuket werden we meteen blij verrast door de host, die 200 biertjes had ingeslagen. Om 10.00 gingen dan ook de eerste biertjes open. ‘s Avonds hadden we een dinner cruise en tegen het einde van deze cruise waren alle biertjes op. Op een houten zeilboot zijn we tussen alle amazingly beautiful eilandjes gevaren enjoying the Thai food. Na de boottocht en lots of booze werden we naar het resort (4stars, sweet) gebracht maar.. het bier was op. De chauf wilde niet stoppen om bier te kopen omdat het blijkbaar verboden is in Phuket om te drinken in de auto, ookal zit je niet achter het stuur (..whatever). Marc, een Zwitser van eind 20, hing een verhaal op dat ie zo nodig pipi moest, en sprintte de auto uit naar een local om zo toch biertjes te scoren. Helaas werden deze meteen afgepakt door de charmante ladyboy die was meegereden, Vanzelfsprekend zijn er middels list en bedrog toch stiekem een aantal biertjes opgegaan op weg naar het resort.

Op vrijdag en zaterdag werd er de hele dag vergaderd van 9.00 tot 17.00. Op vrijdagavond kookte de Italiaanse chef van het resort molto buono voor ons, en daarna zijn we met een paar managers (about 6 van de 17 waren zo eind 20, beeetor) bij een Japanse vriend van Gonzalo gaan drinken en op zaterdag zijn we met bijna iedereen naar een bar geweest met een Filipijnse liveband vol ouwe rockers, awesome. Op onze dronkemanstoch naar huis zijn we nog even blijven steken bij een soort locale verzamelplaats voor ladyboys en ander soort gespuis die helemaal uit hun dak gingen op Thaise rock. Best tough dus die early morning meetings.. Waar we dachten dat het menu van onze Italiaanse vriend Davide niet overtroffen kon worden, hebben we zaterdag geluncht bij Toshi, host Gonzalo's Japanse buddy van de vrijdagavond. We kregen een soort van Japanse tapas: sushi, vis, vlees, vanalles. UNBEATABLE. Best. Lunch. EVER. Op zondag heb ik met Els en Gonzalo nog een Phuket Town-walk gedaan (de tourists hebben deze stad nog niet echt ontdekt, maar het is ZO leuk!) voordat we terug naar Bangkok vlogen.

Minder leuk: een van de managers, een 27-jarige Brit, leek zaterdagmiddag een hartstilstand te hebben gehad. In het ziekenhuis bleek hij uiteindelijk te zijn outgegaan door hartkloppingen van stress (overworked) in combinatie met een soort stroke. Vanwege vreemde klachten tijdens dat outgaan is hij de volgende ochtend naar specialisten in Bangkok gevlogen.

Ondanks dat was het tripje naar Phuket heeeeel leuk en heb ik weer allerlei leuke mensen ontmoet. Jammer dat alle managers waar ik het meeste tijd mee doorbracht allemaal in andere landen wonen. Wel gunstig dat ik nu in alle landen waar ik naartoe zou willen contacten heb zitten die graag vanalles voor me willen regelen.. :)

Intussen still no solid internet in m’n appartement, maar gelukkig heb ik series en films op mijn tablet dus de avondjes dat ik alleen thuis ben en niks te doen heb, embrace ik very happily my inner couch potato.

So far vermaak ik mezelf hier very mucho!

Xjes en tot Skypes! Of niet!

P.s. Oja, nog even over mijn eerste training dinsdag. Het was fantastisch! Ik zou even langswippen om kennis te maken omdat mijn spullen nog niet waren aangekomen. Ik ben met de minivan en de skytrain naar het gebied gegaan waar het sportcomplex zich bevindt. Vervolgens heb ik zo'n drie kwartier rondgeglibberd in de stromende regen op zoeken naar het complex. Ik wist uit mijn hoofd precies waar het was. Ik wist alleen niet welke Soi (zijstraat) ik moest hebben. Nergens zag ik sportvelden.. Niemand die ik aansprak snapte waar ik het over had, dus toen het 21.30 was en de training zou zijn afgelopen, ben ik maar weer naar huis gegaan. Toen ik een uur later thuis kwam als een verzopen katje las ik in de lobby, waar wifi is, nog even gauw mijn mail. "Because of the rain and the lightning practice tonight is CANCELED". OMG..

• 13 September 2013 - 14:56

Len:

Hoi varkentje,

wat een tof verhaal weer! Wat vind ik het fijn dat je zo hard aan het werk bent daar far in the east. Weet je wie ook hard werkt? De heer T.S. Wij (Dees, Anne en Len) zaten in het cultuurcafé om 18.30 uur even te kletsen/borrelen, kwam hij recht uit het werkcollege gestormd. Poort was al op slot en hij kon zijn fiets niet bevrijden. Zo maken we allemaal onze avonturen mee.
    Hou je haaks!

Hugs ook van Dees
    Len

• 13 September 2013 - 17:19

Paul:

Mooie ervaring lijkt mij. Wel veel biertjes heb ik de indruk maar dat zal wel betrouwbaarder zijn om te drinken dan water.

• 15 September 2013 - 16:08

Desiree:

Hoi Nina,
    wat kan jij mooi schrijven! het is heel leuk om al jouw avonturen te lezen. Hier is het leven stukken saaier maar desalniettemin still going on. Kijk uit naar de volgende lesson, geniet van alles en lieve groet Desiree

• 09 Oktober 2013 - 18:03

Jomy: